فصل کوچ خارجی ها از فوتبال

به گزارش مجله سرگرمی، باشگاه های قطری و اماراتی بیش از هر زمان دیگری علاقمند به جذب بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ایران هستند.

فصل کوچ خارجی ها از فوتبال

زوم قطر و امارات روی خارجی های لیگ ، فصل کوچ خارجی ها از فوتبال

جابجایی تابستانی که از راه برسد، با این شرایط اقتصادی شاید کمتر باشگاهی بتواند برای رفع کردن احتیاج تیمش به سراغ بازیکنان خارجی برود. نه تنها باشگاه ها دیگر توانی برای خرید بازیکن خارجی ندارند، بلکه شاید این فصل جابجاییی فصل کوچ خیلی از خارجی های شاغل در لیگ ایران هم باشد. خارجی هایی که بعد از درخشش در لیگ ایران با پیشنهادهای اقتصادی بهتری از کشورهای حوزه خلیج فارس روبرو شده اند. باشگاه های ایرانی هم که بی شک توان رقابت با پیشنهادهای کلان قطری ها و اماراتی ها را ندارند، چاره ای نخواهند داشت جز اینکه بنشینند و شاهد جدایی بازیکنانی باشند که با حضورشان یاری قابل توجهی به تیم های خود نموده بودند.

همین حالا هم با اینکه هنوز فصل جابجایی از راه نرسیده اما باشگا ه ها فعالیت خود را به طور غیررسمی در بازار جابجایی آغاز نموده اند. در این بازار جابجایی هم خارجی های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بیش از باشگاه های دیگر در معرض پیشنهادهای خارجی قرار گرفته اند.

در بین این پیشنهادها بیش از همه قطری ها هستند که به جذب بازیکنان خارجی سرخابی ها تمایل نشان داده اند. با اینکه طارق همام هنوز دو سال دیگر با استقلال قرارداد دارد اما یکی از بازیکنانی است که گفته می گردد، از تیم های حاشیه خلیج فارس پیشنهاداتی داشته است.

پاتوسی، بازیکن دیگری است که در معرض پیشنهاد قطری ها و اماراتی ها قرار گرفته است. بازیکنی که در استقلال خوش درخشیده و حفظ او برای استقلالی ها اهمیت زیادی پیدا نموده است. مدیران استقلال وعده حفظ او را به طرفداران داده اند و در کوشش هستند هر طور شده مبلغ مورد احتیاج برای رضایتنامه او را فراهم نمایند. پاتوسی برای استقلالی ها اینقدر ارزشمند است که آن ها حاضرند 2 میلیارد تومان بابت حفظ او برای یکسال دیگر پرداخت نمایند.

تیم های حوزه خلیج فارس اما اگر با پیشنهاد بالاتری از راه برسند، به راحتی می توانند او را از استقلالی ها بگیرند. درست مثل عجمان که با پیشنهادی دندان گیر دل تیام را چنان برد که هرچه استقلالی ها کوشش کردند، نتوانستند راهی برای مذاکره باز نمایند.

البته طارق با استقلال قرارداد دارد و برای جدا شدن باید رضایت باشگاه را بگیرد اما پاتوسی طبق بندی در قراردادش اگر پولش را به موقع نگیرد می تواند استقلال را ترک کند و بدون مشکل راهی تیم دیگری گردد.

وضعیت پرسپولیس هم البته چندان تعریفی ندارد. برخلاف استقلال، بار فنی پرسپولیس بر دوش بازیکنان خارجی نیست. بودیمیر که یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، چندان عملکرد خوبی نداشته که بخواهد مشتریان خارجی را جلب کند. چه بسا در میان پرسپولیسی ها هم عده ای نسبت به عملکرد او نقد دارند و از خریدش چندان راضی نیستند. بشار رسن اما با عملکرد نسبتاً خوبی که داشته، توانسته چند پیشنهاد از قطر داشته باشد. با توجه به اینکه مدت قرارداد بشار در خاتمه فصل تمام می گردد، طبیعی است که بخواهد به پیشنهادهای دیگر خود فکر کند اما هنوز تعیین نیست که در نهایت چه تصمیمی خواهد داشت.

بزرگ ترین کوچ محتمل از پرسپولیس به خاطر شرایط اقتصادی اما برانکو ایوانکوویچ است که بعید است با شرایط اقتصادی فعلی حاضر به ادامه همکاری با پرسپولیس باشد.

شرایط البته در باشگاه های دیگر هم بهتر از این نیست. هرچند در همین فصلی که گذشت هم بسیاری از باشگاه ها از خرید بازیکن خارجی امتناع نموده بودند اما بی شک در فصل آینده تعداد خارجی های لیگ از این هم کمتر خواهد شد.

شرایط اقتصادی باشگاه ها و قیمت دلار، می تواند به خریدهای باکیفیت تر و بادقت تری از سوی باشگاه ها منجر گردد هرچند در فصلی که گذشت همچنان خریدهایی جون نیومایر و الحاجی گرو را شاهد بودیم که به طور واضح هدر دادن پول باشگاه بودند. شاهکار بزرگ تر هم قرارداد شفر بود که در اوج نابسامانی های اقتصادی با کمترین دقت بسته شد و هزینه زیادی روی دست استقلال گذاشت.

از طرف دیگر، نبودن مربیان خارجی آشنا به متدهای روز مربیگری جهان شاید در طولانی مدت، نسل های بعدی را دچار مشکل کند که درباره این موضوع هم باید گفت تا کنون که باشگاه ها به راحتی می توانستند مربیان خارجی را به خدمت بگیرند هم هرگز در قراردادهای آن ها بندی مبنی بر آموزش های پایه و یا حضور دستیاران ایرانی در کنار آن ها جهت تربیت مربیانی با دانش تر نداشته ایم و حالا هم دلیلی ندارد، افسوس چیزی را بخوریم که از ابتدا نداشته ایم.

2 - 700

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

ariyablog.ir: آریا بلاگ: آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

hadiee.ir: مجله هدیه: از مسافرت تا ورزش از همه چیز و همه جا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22317

به "فصل کوچ خارجی ها از فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل کوچ خارجی ها از فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید