ریابکوف: شانسِ نجات برجام بیشتر می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف روز شنبه گفت که دو محور اصلی گفتگوها در نشست آینده کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، سازوکار پرداخت تجاری با ایران موسوم به اینستکس و همچنین وضعیت راکتور آب سنگین اراک است.

ریابکوف: شانسِ نجات برجام بیشتر می گردد

ریابکوف در مورد اینستکس گفت که چنانچه این مکانیسم به روی کشورهای ثالث و معاملات با نفت ایران گگردده گردد، شانس نجات برجام افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه اضافه نمود: افزایش فراوری آب سنگین توسط ایران آنقدر سریع نیست که به مسئله ای مبرم، بحرانی و اضطراری تبدیل گردد.

ریابکوف همچنین گفت که افزون بر موضوع اینستکس، موضوعات دیگری نیز مورد بحث و مصاحبه قرار می گیرند و تمام پروژه هایی که در دست اجرا هستند و با مشکلاتی روبرو شده اند- از جمله پروژه هایی که به تهدیدات آمریکا و کاربرد مستقیم تحریمها مربوط می شوند؛ همچون فردو، اراک و غیره- موضوعات اصلی مصاحبهها خواهند بود.

لازم به ذکر است که این اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه در حالی بیان می گردد که تهران ماه مه گذشته اظهار داشت در پی خروج آمریکا از برجام، ایران عمل به بخشی از تعهدات خود ذیل برجام را متوقف خواهد نمود. بر همین اساس، ایران به اروپا 60 روز مهلت داد تا از حمایت این اتحادیه از منافع کشور ذیل برجام اطمینان یابد و متعهد شد که در غیر اینصورت، از عمل به بعضی تعهدات خود خواهد کاست.

لازم به ذکر است که اینستکس یک مکانیسم ایجاد شده توسط اتحادیه اروپا است که هدف آن، آسان ساختن مبادلات تجاری با ایران به رغم تحریمهای گسترده و یکجانبه آمریکا علیه تهران است. اتحادیه اروپا ماه گذشته اظهار داشت که اینستکس هم اکنون در فاز اجرایی است و اینکه نخستین معاملات آن در حال اجرا است. این مکانیسم در دسترس تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و به زودی برای کارگزاران مالی از سایر کشورها نیز قابل دسترسی خواهد بود.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

ariyablog.ir: آریا بلاگ: آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

hadiee.ir: مجله هدیه: از مسافرت تا ورزش از همه چیز و همه جا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34139

به "ریابکوف: شانسِ نجات برجام بیشتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: شانسِ نجات برجام بیشتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید