خلق فرصتهای سرمایه گذاری در مشگین شهر متناسب با استعدادهای بومی

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا/ خلق فرصتهای سرمایه گذاری در مشگین شهر متناسب با استعدادهای بومی، راهی برای پیشرفت گردشگری بحساب می آید.

خلق فرصتهای سرمایه گذاری در مشگین شهر متناسب با استعدادهای بومی
بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری مشگین شهر، شهر عسل !

داستان چیست؟

بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه برای رسیدن به توسعه مالی کوشش می نمایند با جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی رشد و توسعه مالی خود را استمرار بخشند و صندلی بین المللی خود را در جامعه جهانی ارتقا دهند و فراوری ناخالص داخلی خود را به عنوان مهمترین مولفه قدرت مالی و حتی سیاسی روز بروز افزایش دهند و نقش نهادهای مالی را درحمایت از فراوری نمایندگان و کارآفرینان با هدف برطرف مشکل و معظل بیکاری و تحکیم پایه های اعتماد و رفاه اجتماعی نهادینه سازند.

ظرفیت های بزرگ گردشگری و منابع خدادادی و توسعه گردشگری بعنوان بخشی از ابعاد توسعه اجتماعی، فرهنگی و مالی هرکشور در کنار توجه به درآمدزایی، اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده و ارز آوری و سایر تغییرات فرهنگی و رفتاری حائز اهمیت است. تمام دولت ها و بیشتر مقصدهای گردشگری در کوشش هستند تا بخش مهمی از درآمدهای خود را از این صنعت مردمی و بدون دود تأمین نمایند.

در سطح کلان کشور ایران نیز با با دارا بودن جذابیت و ظرفیت های فراوان و باتدوین راهبردها و برنامه های گوناگون، قابلیت جذب و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی را داشته و اقدامات مفیدی در این خصوص به انجام رسانیده است. مسلما توسعه پایدار و هدفمند، زمانی محقق خواهد شد که از قابلیت ها و امکانات موجود به شایستگی استفاده شده و تعریف مناسب و واقع گرایانه از شرایط فعلی و آینده بعمل آید.

در مقاله بابک نوراله زاده، کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی آمده است؛ شهرستان مشگین شهر که در گذشته خیاونامیده می شد، در بخش مرکزی استان اردبیل واقع است. این شهرستان با 7 شهر و 5 بخش 12دهستان و 314 روستا و باوسعتی معادل 3825 کیلومترمربع بزرگترین شهرستان استان محسوب شده و بیش از 20 درصد از مساحت استان را در بر می گیرد. ارتفاع متوسط این شهرستان از سطح دریا 1830 متر و بلندترین نقطه آن قله سبلان با ارتفاع 4811 متر می باشد.

بیشتر بخوانیدحس بی نظیر در طبیعت قله سربلند سبلان | کوه مقدس ایران

همچنین در این مقاله در خصوص پیشینه تاریخی این شهرستان آمده است؛ وجود آثارمختلف از دوره های مختلف تاریخی از هزاره های قبل از میلادمسیح و قبل از اسلام بویژه اشکانیان و ساسانیان دال برقدمت تاریخی و تمدنی این شهرستان است. با توجه به شواهد موجود از جمله کتیبه ای سنگی که مربوط به دوره ساسانیان است بقایای قلعه مخروبه در جانب شرقی شهرمربوط به دوره شاپور دوم ساسانی و محوطه تاریخی شهریری در روستای پیرازمیان باسابقه چندین هزارساله، اوج قدمت تاریخی و باستانی این شهرستان نمایان تر می گردد. بزرگترین پل معلق ایران، دشتهای زیبا و پرگل مانند آق بلاغ، پارک جنگلی مشگین شهر، حاتم مشه سی، هوشنگ میدانی، قله ساوالان، ژئوپارک طبیعی شیروان دره سی با هزاران جاذبه طبیعی مانند صخره ها، تالاب ها، آبشارها، چشمه ها و نمادهای طبیعی وگیاهان دارویی، زیستگاه های مختلف در مناطق مختلف، ییلاق ها و غیره.

بیشتر بخوانیدشهریری، به ایستادگی تاریخ + تصاویر شیروان دره سی مشکین شهر | دره ای با اشکال عجیب

بابک نوراله زاده، نویسنده این مقاله امامزاده سیدسلیمان فخرآباد، مقبره شیخ حیدر، گورستان تاریخی انار، محوطه باستانی شهریری، قلعه قهقهه، حمامها و پلهای تاریخی، موزه مشگین شهر از بناهای تاریخی این شهر معرفی می نماید.

بیشتر بخوانیدقلعه قهقهه کجاست؟

همچنین در این مقاله به حوزه پتاسیل هایی که در حوزه توریسم سلامت در این استان وجود دارد اشاره می گردد، مجتمع آب درمانی قینرجه، آب گرم ایلاندو، آبگرم موئیل، آبدرمانی شابیل می باشد. همچنین آبگرم قوتورسویی، ملک سویی، دودو، آق سو با خاصیت های عجاب انگیز درمانی و پزشکی، پیست اسکی و تله سیژ شابیل از جمله منابع طبیعی این شهرستان بشمار می فرایند.

نویسنده این مقاله با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه می گوید، 6 منطقه نمونه گردشگری خیاوتاگردولی، قینرجه، ایلاندو، شابیل، قوتورسویی، شیروان دره سی در این شهرستان مستعد جذب سرمایه گذاران بوده و بعنوان مناطق نمونه گردشگری توسط هیئت محترم دولت مصوب شده اند که در 4 منطقه از 6 منطقه فوق الذکر، پروژه و طرحهای موردی گردشگری توسط سرمایه گذران شروع شده یا در حال انجام هستند که آینده درخشانی را در عرصه گردشگری و رونق همه جانبه شهرستان نوید می دهند.

وی با اشاره به مهمترین مزیت های سرمایه گذاری در شهرستان مشگین شهر نیز در این مقاله آورده است، برخورداری از موقعیت ویژه جغرافیایی و قراردریافت در جهت جاده ابریشم، قراردریافت در همجواری مرکزیت استان صنعتی آذربایجان شرقی، وجود منابع معدنی غنی و متنوع، برخورداری از منابع و انرژی های نو نیروگاه زمین گرمایی، نیروی کارارزان قیمت و توانمند در بخشهای مختلف مالی، برخورداری از شبکه های حمل و نقل جاده ای مناسب و نزدیکی به مرکز استان، برخورداری از سیلوها، انبارها و سردخانه ها می باشد.

لذا با در نظر دریافت ظرفیتهای بزرگ گردشگری و قابلیت ها و پتانسیل های بالقوه و بالفعل گردشگری در شهرستان مشگین شهر در سالهای اخیر اقدامات و سرمایه گذاریهای کلانی در حوزه گردشگری و توسعه آبهای گرم معدنی انجام یافته و زمینه را برای سرمایه گذاری با رویکرد حفظ محیط زیست و دیگر بخش های مهم از جمله صنایع دستی، فرش بافی، غذاهای سنتی، محصولات کشاورزی، زندگی عشایری، توریسم سلامت و توریسم ورزشی فراهم کرده است.

اما در سنوات گذشته و با توجه به حضور گردشگران از اقصی نقاط ایران و تغییرات فرهنگی و رفتاری، نقش رسانه های جمعی و اجتماعی در شرایط کنونی و تغییر پرشتاپ روشهای عمومی ارتباطات بیش از پیش پررنگ تر شده و در حال حاضر با همه گیر شدن و رشد سریع فناوری و تکنولوژی های نوین ارتباطاتی و عجین شدن فرهنگ عمومی مردم شهرستان با سایر آداب و رسوم مناطق دیگر لزوم برنامه ریزی و ارتقای شاخص های فرهنگی از اهمیت دوچندانی برخوردار بوده و تهیه محتوای حرفه ای رسانه ای با هدف جلب سرمایه گذاران و معرفی جاذبه های گردشگری از اولویتهای اساسی می باشد.

در خاتمه این مقاله چنین مطرح می گردد، اجرای طرحها و تعریف پروژه های جدید در حوزه گردشگری و خلق فرصت های سرمایه گذاری در مناطق مختلف این شهرستان متناسب با استعدادهای بومی آن منطقه با رویکرد صیانت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب بی رویه و تقویت زیرساخت های حمل و نقل ریلی و هوایی و محورهای ارتباطی و استفاده از روشهای نوین اطلاع رسانی در بستر رسانه های جمعی و اجتماعی می تواند شروعگر فصل جدیدی در رونق گردشگری و جذب سرمایه گذاران که در نهایت رونق مالی و توسعه عمران و آبادانی را به همراه داشته باشد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104132

به "خلق فرصتهای سرمایه گذاری در مشگین شهر متناسب با استعدادهای بومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلق فرصتهای سرمایه گذاری در مشگین شهر متناسب با استعدادهای بومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید