بهترین غذاهای دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، غذا، نامی دلچسب که هر وقت اسمش به گوشمان می رسد، ناخودآگاه یاد چیزهای خوشمزه و لذیذ می افتیم. در جهان، هستند غذاهایی که به خاطر طعم و مزه خوبشان بین مردم مشهور شده اند و به نوعی بین المللی شناخته میشوند. مثلا پیتزا که اصالتی ایتالیایی دارد، امروزه تقریبا در تمامی کشورهای جهان یافت میشود که دلیل آن هم جز طعم و مزه بی نظیرش نیست. برای همین خبرنگاران در این مطلب میخواهد به معرفی بهترین غذاهای جهان بپردازد تا شما هم بنا به سلیقه خود بتوانید از طعم خوشمزه آنها لذت ببرید.

بهترین غذاهای دنیا

معرفی بهترین غذاهای دنیا

غذاها که امروزه یکی از اصلی ترین بخش زندگی روزمره ما را تشکیل میدهند، در تمامی کشورهای دنیا پیشینه و اصالتی دارد که به فرهنگ غذایی ملت ها بازمی گردد. بنابراین بعضی از بهترین غذاهای دنیا عبارت اند از:

کاری ماتسامان، تایلند

تایلند غذایی خوشمزه به نام کاری ماسامان دارد که به خاطر طعم و قوتی که دارد بسیار مشهور است. کاری ماسامان که یک خوراک محبوب تایلندی به شمار می آید، نامش را از کلمه مسلمان گرفته است. این غذا از ترکیب سیب زمینی، گوشت مرغ یا گاو، تمر هندی و سس ماهی درست میگردد و در آن از ادویه هایی مانند جوزه هندی، دارچین و زیره استفاده میگردد.

پیتزای ناپولی، ایتالیا

پیتزایناپولی یکی دیگر از بهترین غذاهای دنیا است که پیشینه آن به حدود قرن 18 میلادی و کشور ایتالیا بازمیگردد. این پیتزای خوش طعم از فلفل، گوجه، پنیر گودا، آویشن و ریحون ترکیب میگردد و به همین خاطر در سراسر دنیا هواداران زیادی دارد.

سوشی، ژاپن

سوشی، غذایی مشهور و ژاپنی که از ماهی خام تهیه میگردد. شاید خوردن ماهی خام برای هر کسی سخت باشد، اما این غذای لذیذ به قدری خوشمزه است که نمیتوان از طعم آن به راحتی گذشت. البته باید بدانید که خامی سوشی درواقع به نوع طبخ برنج بازمی گردد نه ماهی! در تهیه یک بشقاب سوشی لزوماً ماهی خام وجود ندارد اما قطعاً برنج وجود دارد. سوشی، یکی از مشهورترین غذاهایی است که در جشن های خاص برای میهمانان سرو می گردد و در تمامی نقاط دنیا نیز هواداران بسیاری دارد.

مرغابی پکن، چین

چین یکی از بهترین غذاهای دنیا را در خود جای داده که نام آن مرغابی پکن است. مرغابی پکن که نوعی غذای کبابی و محبوب در کشور چین به حساب می آید، به خاطر طعم و البته نوع طبخ متفاوتش در بین مردم چین و دیگر کشورهای دنیا بسیار مشهور شده است. این غذای گوشتی، از محبوب ترین غذاهای چینی است که برای پخت آن از یک فر در بسته و یا تنور هیزمی استفاده میگردد. مرغابی یا ارک چینی یکی از غذاهای سلطنتی در چین به شمار میرود که برای سرو آن نیز از سس سیر استفاده میگردد.

همبرگر، آلمان

همبرگر، غذایی مشهور و البته خوشمزه که در ایران خودمان هم هواداران زیادی دارد و لقب یکی از بهترین غذاهای دنیا را یدک میکشد. این غذای لذیذ که از ترکیب گوشت چرخ نموده، گوجه، کاهو و نان تشکیل می گردد، اصالتی آلمانی دارد و نامش را از ریشه کلمه هامبورگ گرفته است.

لاکسا، مالزی

مالزی، غذایی لذیذ و خوشمزه ای به نام لاکسا دارد که نامش در لیست بهترین غذاهای دنیا به چشم می خورد. این غذا که نوعی سوپ به شمار می آید، از ترکیب رشته فرنگی، میگو، شیر نارگیل به همراه ادویه های تند و سس قرمز تشکیل میگردد. لاکسا با طعم بی نظیر و تندی که دارد، از جمله غذاهای محبوب مالزی است که معمولا برای وعده صبحانه سرو می گردد.

سوپ توم یام، تایلند

سوپ تایلندی توم یام، از پرطرفدارترین و لذیذترین غذاهای محلی تایلند است که حتی در بین گردشگرانی که به تایلند سفر می نمایند نیز بسیار محبوب است. این سوپ از ترکیب سس ماهی، آب لیمو، فلفل چینی و گرد لیمو ساخته می گردد و در کشورهای دیگری همچون سنگاپور، کامبوج و مالزی نیز سرو می گردد. همچنین این غذا توانست در سال 2011 در لیست بهترین غذاهای دنیا قرار گیرد.

رندانگ، اندونزی

رندانگ، یکی دیگر از بهترین غذاهای دنیا است که مربوط به کشور اندونزی می گردد. این غذای سنتی در واقع از ترکیب گوشت و ادویه بدست می آید و امروزه در دیگر کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی و فیلیپین نیز طبخ می گردد. همچنین رندانگ در سال 2011 در میان بهترین غذاهای دنیا جای گرفت و به همین خاطر به شهرتی دنیای دست یافت.

لاهماجون، ترکیه

لاهماجون غذای مشهور ترکی که از ترکیب گوشت و خمیر بدست می آید و تقریبا تمامی گردشگرانی که به ترکیه سفر نموده اند، طعم بی نظیر آن را چشیده اند. لاهماجون که نوعی پیتزای ترکی به حساب می آید، از ترکیب گوشت چرخ نموده، سبزیجات، خمیر، فلفل و گوجه فرنگی بدست می آید. حتما به یاد داشته باشید در صورت سفر به ترکیه لاهماجون را امتحان کنید.

در پایان باید اضافه کنیم که در هر نقطه از این کره خاکی مردمانی زندگی مینمایند با فرهنگ های غذایی مختلف. همچنین، غذاها مهمترین بخش زندگی روزمره ما انسان ها را به خود اختصاص میدهند و برای همین طعم و مزه بی نظیر آنها، اهمیتی دوچندان دارند. به همین جهت، ما در این مقاله قصد داشتیم به معرفی چندی از بهترین غذاهای دنیا بپردازیم تا در صورت سفر به هر نطقه از زمین بتوان از طعم خوشمزه آنها لذت برد.

حال، خبرنگاران از شما می پرسد بهترین غذایی که تا به حال خورده اید چه بوده است؟

لطفا نظر خودتان را برای ما به اشتراک بگذارید.

1+

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

ariyablog.ir: آریا بلاگ: آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

hadiee.ir: مجله هدیه: از مسافرت تا ورزش از همه چیز و همه جا

منبع: دلتابان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102653

به "بهترین غذاهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید