از چه زمانی گوگل هم مثل اپل خساست به خرج می دهد؟

به گزارش مجله سرگرمی، اینکه اپل در مراسمی بیاید و جدیدترین سخت افزارهای خود را نشان دهد و سپس در سرانجام ببینیم بعضی چیز های ضروری از آن حذف شده اند، چیزی طبیعی است. برای مثال تا همین پارسال، آیفون های گران قیمت اپل حتی شارژر فست شارژ هم نداشتند که خوشبختانه این مورد سال جاری برطرف شده است. یا حتی مانیتور حرفه ای و گران قیمت این شرکت نیز فاقد پایه است و پایه آن باید به صورت جداگانه خریداری گردد. اما حالا به نظر می رسد گوگل هم همین رویه را پیش گرفته است!

از چه زمانی گوگل هم مثل اپل خساست به خرج می دهد؟

نشانه های خساست گوگل را از مراسم دیشب دیده ایم. دو گوشی پیکسل 4 و پیکسل 4 اکس ال در مراسمی در نیویورک معرفی شدند و هر دو قیمت هایی نسبتا رقابتی در دنیای پرچمداران امروزی دارند. نسخه کوچکتر این گوشی ها، یعنی گوگل پیکسل 4، با قیمت 799 دلار و نسخه بزرگ تر، با قیمت پایه 899 دلار عرضه می شوند. اما هر دو گوشی در مدل پایه، حافظه 64 گیگابایتی دارند که نسبت به دیگر پرچمداران اندرویدی امروزی، خیلی کم هستند. پرچمداران دیگر مثل گلکسی اس 10، وان پلاس 7 پرو و هواوی P30 پرو، در مدل پایه حافظه 128 گیگابایتی دارند. اصلا بگذارید یک جور دیگر مقایسه کنیم؛ این روزها همه پرچمداران در مدل پایه حافظه بیشتر از 64 گیگابایت دارند و می دانید به جز گوگل پیکسل 4، چه گوشی دیگری مدل 64 گیگابایتی دارد؟ درست حدس زدید؛ آیفون 11 و آیفون 11 پرو اپل!

اگر این واقعیت را هم در نظر بگیریم که گوگل پیکسل 4 از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند و در این زمینه مثل آیفون های اپل است، اوضاع بدتر هم به نظر می رسد. البته تا پیش از این، گوگل همیشه به خریداران پیکسل، حافظه نامحدود گوگل فوتوز ارائه می کرد تا عکس های خود را با رزولوشن کامل در آن آپلود نمایند اما حالا این ویژگی نیز برای پیکسل 4 موجود نیست!

این سورپرایز، وقتی کامل می گردد که جعبه پیکسل 4 را برای اولین بار باز کنید و ببینید که هیچ هندزفری یا هدفونی در بسته بندی آن وجود ندارد! حتی تبدیل جک 3.5 میلی متری به پورت USB-C که پیش تر در بسته بندی پیکسل ها وجود داشت نیز حذف شده و دیگر در بسته بندی پیکسل 4، فقط کابل شارژر و آداپتر آن دیده می گردد. با این تفاسیر، برای وصل کردن هدفون به این گوشی، یا باید یک هدفون USB-C خریداری کنید، یا سراغ هدفون بلوتوث بروید و یا یک تبدیل جک 3.5 میلی متری به USB-C خریداری کنید تا هدفون های کنونی تان را به گوشی وصل کنید!

این حرکت گوگل را می توان یک حرکت تاکتیکی نامید که در آن گوگل می خواهد خریداران پیکسل 4 را به سمت خرید پیکسل بادز راهنمایی کند. اما این هدفون ها نیز قرار نیست تا شش ماه آینده عرضه شوند. این یعنی اگر تا قبل از شش ماه آینده پیکسل 4 خریداری کنید، باید یک فکری هم برای هدفون کنید. علاوه بر این ها، پیکسل بادز قرار است با قیمت 179 دلار عرضه شوند که این یعنی خرج بیشتر که روی دست شما می افتد. تصور کنید قصد خرید پیکسل 4 معمولی با هدفون های پیکسل بادز را دارید. در این صورت باید 978 دلار برای مدل پایه گوشی و خود هدفون ها پرداخت کنید که بسیار نزدیک به قیمت مدل پایه آیفون 11 پرو می گردد.

اگرچه گوگل از نظر خساست به خرج دادن، حالا بیشتر از هر زمان دیگری شبیه به اپل شده اما حداقل اپل در بسته بندی تمام گوشی هایی که به فروش می رساند، یک هدفون با پورت لایتنینگ قرار می دهد و کاربران آن می توانند از خرید هدفون دیگر، صرف نظر نمایند.

البته کمی هم منصف باشیم، گوگل در حال حاضر پروموشنی برای پیش خرید پیکسل 4 و پیکسل 4 اکس ال در نظر گرفته که در آن به هر خریدار، یک گیفت کارت صد دلاری برای خرید از فروشگاه گوگل هدیه می دهد. اما این مورد حداقل به درد ما که در ایران زندگی می کنیم نمی خورد.

گوگل در مراسم خود به این موضوعات اشاره نمود و گفت که برای کم کردن تاثیر گوشی های هوشمند روی محیط زیست، تصمیم به حذف هدفون از بسته بندی گوشی های جدید خود را گرفته است. این شرکت می گوید به جای اینکه با قرار دادن هدفون در بسته بندی به محیط زیست آسیب بزنیم، به شما گیفت کارت صد دلاری در هنگام پیش خرید می دهیم تا اگر واقعا به هدفون احتیاج دارید، آن را خریداری کنید.

اما اینجا هم یک مورد هست که باید به آن اشاره کنیم. فرض کنید که شما توانسته اید از سایت گوگل، پیکسل 4 را پیش خرید کنید. طبیعتا انتظار دارید در این شرایط بلافاصله گیفت کارت صد دلاری را دریافت نموده و هدفونی که می خواهید را هم از این فروشگاه خریداری کنید اما مشکل اینجاست که این گیفت کارت ها، هشت هفته پس از پیش خرید گوشی به شما داده می گردد! درواقع گوگل همه چیز را سال جاری پیچیده نموده و با این موارد، دیگر نمی توانیم بگوییم گوگل فقط دغدغه حفظ محیط زیست داشته است.

این هدیه در زمان پیش خرید، کار زیبایی است اما به جز آیفون، دیگر شرکت ها هم در زمان پیش خرید چنین هدیه هایی را عرضه می نمایند و همزمان با گوشی، هدیه را به دست خریدار می رسانند. در نهایت، اینکه باور کنید تمام این اقدامات برای حفظ محیط زیست بوده یا نه، به شما بستگی دارد. اما مورد اول یعنی حافظه 64 گیگابایتی که دیگر نمی توان چنین استدلالی آورد.

در نهایت مشتری نهایی باید تصمیم بگیرد که می خواهد با این شرایط سراغ پیکسل 4 برود یا خیر. شما در این زمینه چه فکر می کنید؟

منبع: Mashable

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

ariyablog.ir: آریا بلاگ: آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

hadiee.ir: مجله هدیه: از مسافرت تا ورزش از همه چیز و همه جا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53045

به "از چه زمانی گوگل هم مثل اپل خساست به خرج می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از چه زمانی گوگل هم مثل اپل خساست به خرج می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید